Tartalom
TARTALOM
I. ALAPFOGALMAK
1. A lélektan tárgya, feladata, módszerei
2. A lélektan ágai, fejlődésük
4.Az integrált lelki jelenségek
II. Ember-Gép-Rendszer
1. Az információ felvétel elmélete és gyakorlati problémái
1.1. A csatornakapacitás és az ingerküszöb kezdő vezetőknél és tanulóknál
1.2. Az ingerküszöb alakulása a tanulás során
1.3. Az információ felvétel, mérlegelés, döntés, és a szenzomotorikus koordináció kapcsolata
2.1. A balesetezés műszaki tényezői
2.2. Az adaptációt befolyásoló tényezők
2.3. Az oktatás szerepe a balesetek elkerülésében
2.4. A beválás körülményeinek vizsgálata
4. Az Ember-Gép-Környezet rendszer
4.1. A veszélyhelyzetek elemzése
4.2. Stressz és hatása a balesetezésre, vezetéstechnikai készségre
4.3. Agresszivitás és szorongás hatása a vezetéstechnikára
4.4. A morál és hatása a közlekedésbiztonságra
5. A preventív közlekedésbiztonság alapvető szempontjai
5.1. A közlekedési előrelátás (anticipáció)
5.2. A közlekedési alkotóképesség (kreativitás)
1.1. Az ember mint szociális lény (szociabilitás)
2.A jellem lényege és keletkezése
2.1. A közösségérzés szerepe a jellem fejlődésében
2.3. A kommunikáció és meggyőzés
3.3. A hatáskeltés néhány problémája
3.4. Verbalitás és szuggesztív hatás
4. Az oktató és a tanuló kapcsolata
4.1. Bemutatkozás. kézfogás. Ismerkedés. empátia
4.2. Bánásmód a különböző tanulók esetében
4.2.1. Az agresszív természetű tanuló
4.2.2. A szorongás és csüggedtség
4.2.3. A Hippokratészi négy alaptípus